تفاوت شلوار مام استایل و مام فیت چیست؟

تفاوت شلوار مام استایل و مام فیت چیست؟

اگر از طرفداران سبک کژوال هستید، شلوار جین قطعا یکی از شلوارهای دائمی در کمد لباس شماست. شلوار جین بسیار پرطرفدار است و مدل ها و انواع مختلفی دارند. هر یک از این انواع برای سبک خاصی مناسب است. همچنین باید با توجه به فرم بدن خود شلوار مناسب پیدا کنید. از مدل های شلوار جین که امروزه بسیار مد شده اند می توان به شلوار جین مام فیت و مام استایل اشاره کرد. حالا برای اینکه بدانید فرق شلوار جین مام فیت و شلوار مام استایل چیست، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. همچنین جهان مد بهترین و جدیدترین مدل‌های شلوار روز را برای شما تولید می‌کند برای خرید شلوار دخترانه بهترین انتخاب را با جهان مد داشته باشید.

فرق شلوار مام استایل و مام فیت

تاریخچه شلوار جین

شلوار جین در قرن هجدهم به وجود آمد، زمانی که شرکت‌هایی مانند لی وایس، کالوین راجرز و جیکوب دیویس نمونه‌های اولیه را تولید کردند و توسط اکثر ملوانان مورد استفاده قرار گرفت. البته به دلیل استحکام خوب این پارچه برای کار در معادن نیز مناسب بود. از این پارچه لباس های زیادی تهیه می شد اما بیشتر در تولید شلوار استفاده می شود. 

کلمه جین از کلمه فرانسوی گرفته شده است. در ایران این پارچه با نام لی نیز شناخته می شود و از آنجایی که در کشور ما سابقه دارد که بسیاری از لوازم و محصولات به عنوان اولین برند مورد استفاده در ایران شناخته می شوند، احتمالاً این محصول اولین بار توسط این برند در ایران معرفی منتشر و معروف شده است و در واقع فقط نام تجاری سازنده است. 

در دهه 1950 این شلوارها توسط نوجوانان برای اعتراض به بزرگترها به دلیل نپوشیدن شلوار جین مورد استفاده قرار گرفت و سپس رایج شد و امروزه تنها در آمریکا سالانه 14 میلیارد دلار خریداری می شود. 

شلوار جین اصلی 

این شلوار بسیار گشاد بود و دارای زیپ مردانه در جلو و زیپ زنانه در پهلو بود و از پرچ های مسی برای افزایش استحکام لبه های جیب استفاده می کرد. 

شلوار مام فیت چیست
شلوار مام فیت چیست

شلوار مام فیت چیست؟ 

خرید شلوار مام فیت یکی از ترندهای قدیمی شلوار جین است که چندی پیش فراموش شد. اما مدتی است که دوباره آثار شلوارهای مام فیت را در دنیای مد می بینید. شلوار جین مام استایل فاق بلندی دارد که در قسمت کمر بالای ناف بسته می شود. از این رو، باسن شما کشیده تر و برجسته تر به نظر می رسد. همچنین در ران ها و پاها شل می شود و در مچ پا سفت می شود. یکی دیگر از ویژگی های خرید شلوار مام فیت، کشی نبودن پارچه آن است. بنابراین در هنگام خرید شلوار به این نکته توجه کنید و حتما سایز خود را خریداری کنید. 

شلوار مام فیت برای خانم هایی که کمی اضافه وزن دارند مناسب است زیرا بسته شدن کمر بلند کنار شلوار شکم را کوچک تر و جمع تر نشان میدهد و دیگر نیازی به پوشیدن شلوار جین نیست. اما توجه داشته باشید این مدل هرگز برای خانم های لاغر و کوتاه قد توصیه نمی شود. می توانید این شلوار جین جذاب را با ژاکت، تی شرت رنگی یا سفید و شلوار جین سفید ست کنید. با فرا رسیدن فصل پاییز می توانید ژاکت بافتنی یا کت گشاد خود را با این شلوار بپوشید. 

 شلوار مام فیت برای چه تیپ بدنی مناسب است؟ 

شلوار مام فیت در گذشته های دور ترند بود، اما دوباره به دنیای مد بازگشته و طرفداران خاص خود را دارد. به خصوص در بین خانم هایی که کمی اضافه وزن دارند تمایل بیشتری به پوشیدن این نوع شلوار نشان می دهند. 

اگر شکم کمی دارید و به دنبال شلواری هستید که شما را کشیده تر نشان دهد، شلوار جین مام فیت انتخاب خوبی است زیرا فاق بلند و کمر بلند باعث کوچکتر شدن شکم و پهلوهای شما می شود و دیگر نیازی به استفاده از گن لاغری ندارید. از طرفی شلوارهای مام فیت می توانند چربی های اضافی را بپوشانند و استایلی زیبا و غیر رسمی برای افراد چاق ایجاد کنند. شلوار مام فیت برای مهمانی ها و کارهای روزمره بسیار مناسب است. 

این شلوارهای دهه 90 به خوبی با لباس های مدرن ست می شوند. پوشیدن شلوار مام فیت با پیراهن داخل شلوار و کفش پاشنه بلند ظاهر زیباتری به آن می دهد. این نوع شلوار به دلیل فاق بلندی که دارد برای استایل های دخترانه با مانتو یا مانتو باز مناسب است. البته این شلوار را می توان با کت کوتاه هم پوشید اما کت نباید تنگ باشد. 

شلوارهای مام فیت را می توان به خوبی با کت، کت های جین ست کرد. ست پارچه های گشاد پاییزی با شلوار مام فیت نیز مناسب است و برای زیبایی بیشتر می توانید جلوی پارچه را داخل شلوار قرار دهید. برای ست شدن شلوار مام فیت با تی شرت بهتر است از تی شرت های کوتاه که جاذب نیستند استفاده کنید و برای زیبایی بیشتر می توانید یک طرف تی شرت را داخل شلوار قرار دهید یا از تی شرت جاذب استفاده کنید. و شلوار را روی تی شرت بکشید. 

ست کردن کفش با شلوار مام فیت 

کفش برای شلوارهای مام از انواع نخی مناسب است. در زمستان و پاییز می توانید از نیم بوت استفاده کنید. استفاده از کفش های جیر و کفش های پاشنه بلند برای شلوارهای مام فیت شما را زیباتر می کند. 

روش تا کردن شلوار مام فیت 

ابتدا انتها شلوار را 2 سانتی متر تا کنید. یکی دیگر را روی قبلی بزنید. اگر می خواهید شلوار با چکمه بپوشید، این کار را ۲ تا ۳ بار تکرار کنید. برای ماندگاری بیشتر روی قسمت چین دار اتو بخار قرار دهید تا لبه شلوار مرتب تر به نظر برسد. 

شلوار مام استایل چیست؟ 

شلوار مام استایل نوعی شلوار جین راسته با فاق بلند است که در قسمت ران ها گشاد بوده و به ساق پا نمی چسبد. این شلوار به طور سنتی در رنگ آبی روشن و بدون سنگ و سنگ نمک تولید می شود. اما در مدل های جدیدتر می توانید آن را در رنگ های دیگر و به صورت زاپ تهیه کنید. این شلوار جیب های کش دار و بزرگی در پشت کمر دارد و روی مچ پا کمی تنگ تر است. ضخامت پارچه و تا شدن لبه شلوار از مهم ترین ویژگی های شلوار مام استایل محسوب می شود.

شلوار مام استایل
شلوار مام استایل

شلوار مام استایل 

از ویژگی های کلیدی شلوار مام استایل شلوارهای کمر بلند که بالای ناف بسته می شد، ران ها و پاهای پهن و کمر بلند بود. بسته شدن باعث می شود باسن شما بلندتر به نظر برسد. بدن شما را زیباتر می کند. پارچه این شلوار کشدار نیست و دور مچ پا کمی گشاد است اما نه به اندازه شلوار بگ. 

 شلوار مام استایل برای چه افرادی مناسب است ؟

شلوار مام استایل برای خانم هایی که کمی اضافه وزن دارند مناسب است زیرا نیازی به استفاده از کمربند نیست زیرا بستن کمر این نوع شلوارها باعث جمع شدن پهلوها و شکم می شود. خانم های لاغر نیز میتوانند با پوشیدن این شلوار ران های خود را پرتر نشان دهند و استایل زیباتری پیدا کنند.

 شلوار مام استایل برای چه افرادی مناسب نیست 

برای افراد قد کوتاه و چاق مناسب نیست و نباید از این مدل شلوار استفاده کنند. این نیز بخشی از تفاوت بین مام استایل و شلوار مام فیت است. 

انواع شلوار مام استایل و مام فیت جهان مد

نکاتی که هنگام استفاده از شلوار مام استایل و مام فیت باید به آنها توجه کنید: 

  1. اگر جزو افراد لاغر هستید، شلوار مام استایل می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
  2. شلوار مام فیت برای اکثر اندام ها و سایز ها مناسب است و در هر شرایطی می توانید از آن استفاده کنید.
  3. اگر کوتاه قد و چاق هستید شلوار مام استایل را نپوشید چون شما را چاق نشان می دهد.
  4. شلوار مام استایل و شلوار مام فیت با اندام و سایز بالاتر باعث می شود باسن و استایل شما کشیده تر به نظر برسد و جذاب به نظر برسید.

شلوار مام فیت بگیرم یا مام استایل؟

 شلوار مام فیت و مام استایل به دنیای مد بازگشته اند و هر دو طرفداران خود را دارند و همه حداقل یکی دو مدل از این شلوار جین را در کمد لباس خود دارند. به خصوص خانم هایی که کمی اضافه وزن دارند، به دلیل زیباتر بودن استایل و کشیده شدن باسن، تمایل بیشتری به استفاده از این مدل شلوار با مانتو یا شومیز دارند. نظر شما چیست؟

جدیدترین مدل های شلوار مام فیت و مام استایل ما را از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *