کت و شلوار اداری زنانه

کتو شلوار زنانه اداری مناسب

کت و شلوار یکی از بهترین گزینه‌ها برای داشتن ظاهر و استایل رسمی و اداری است. ازآنجاکه این نوع پوشش، جذابیت و شخصیت کاریزماتیک خاصی ایجاد می‌کند، امروزه بانوان نیز برای فرم اداری خود، کت و شلوار می‌پوشند. به‌دلیل استقبال زیاد از این نوع استایل، انواع کت شلوار اداری زنانه در فرم‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارد که دست شما را برای ایجاد تنوع در لباس محل‌کارتان باز گذاشته است. اگر شما نیز به این استایل علاقه دارید، بهتر است با راهنمای خرید کت شلوار اداری زنانه که در این مطلب به آن می‌پردازیم، همراه شوید.

کت و شلوار اداری زنانه

لباس‌های مناسب محیط اداری

بدون‌شک مهم‌ترین آیتمی که برای داشتن استایل مناسب با محیط اداری به چشم می‌آید، لباس شما است. گران‌ترین و زیباترین لباس‌ها هم اگر در مکان و موقعیت نامناسب پوشیده شود، باز هم تاثیر منفی در مخاطب خواهد گذاشت. بنابراین توصیه می‌شود که برای محل کار خود به‌هیچ‌عنوان لباس‌های پرزرق‌وبرق و مجلسی را انتخاب نکنید. لباس اداری باید استایلی رسمی و جدی به شما بدهد و درعین‌حال باعث راحتی شما شود. در میان انواع لباس‌های رسمی، کت شلوار اداری زنانه طرفداران زیادی دارد و به‌عنوان فرم پوشش برای محل کار استفاده می‌شود.

لباس‌های مناسب محیط اداری

جنس و نوع پارچه در کت و شلوار اداری زنانه

برای دوخت کت و شلوار زنانه از پارچه‌های مختلفی استفاده می‌شود که هرکدام برای موقعیت‌های مختلف مناسب هستند. به‌عنوان مثال اگر به فصل سرد سال نزدیک می‌شوید، کت و شلوارهایی از جنس فاستون گزینه مناسبی محسوب می‌شود، درحالی‌که جنس نخی و بلیزر برای فصل گرم سال، انتخاب بهتری است. همچنین انتخاب نوع پارچه کت‌شلوار، به فرم استایل شما نیز بستگی زیادی دارد. به‌همین‌دلیل بهتر است پیش از خرید پارچه، ابتدا با یک خیاط حرفه‌ای مشورت کنید تا با توجه به فرم بدن شما بهترین و مناسب‌ترین جنس پارچه را پیشنهاد کند.

در بیشتر موارد برای دوخت کت شلوار زنانه از فاستونی‌هایی با الیاف طبیعی استفاده می‌کنند که نسبت به پلی‌استر، نرم‌تر و گران‌تر است. هر چقدر درصد پشمی که در الیاف آن به کار رفته است بیشتر باشد، پارچه لطیف‌تر خواهد بود. اما باید توجه داشته باشید که پارچه فاستونی با جنس طبیعی، خیلی زود چروک می‌شود و نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری نیز دارد.

ویژگی بهترین و مناسب‌ترین جنس پارچه برای کت شلوار زنانه و برای محیط‌های اداری این است که لباس روی تن شما شق‌‌وورق بایستد. به‌همین‌دلیل است که شاهد حضور انواع مانتوهای اداری زنانه از جنس کرپ در بازار هستیم.

جنس و نوع پارچه در کت و شلوار اداری زنانه

انتخاب رنگ در کت شلوار اداری زنانه

هنگام انتخاب ست اداری زنانه باید توجه زیادی به رنگ آن داشته باشید. به‌گونه‌ای که باید در انتخاب آن کمال خوش‌سلیقگی و دقت را به خرج دهید، چراکه تنوع رنگ کت شلوارهای اداری خیلی زیاد و گسترده نیست. اگر جزو کسانی هستید که به ست‌کردن لباس‌ها و هماهنگی رنگ در استایل خود توجه دارید، بهتر است کت‌شلوارهایی را انتخاب کنید که رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، طوسی و یا مشکی دارند.

به این شکل می‌توانید انواع کیف، کفش و مقنعه در رنگ‌های مختلف را با آن‌ها ست و استایل بی‌نظیری را برای محل کار خود ایجاد کنید. اکثر ادارات و شرکت‌هایی که کت و شلوار را برای فرم اداری مدنظر دارند، رنگ‌های تیره را پیشنهاد می‌کنند که نشان‌دهنده حرفه‌ای‌بودن و اعتمادبه‌نفس است.

 انواع کت و ست رسمی زنانه

انتخاب کفش مناسب با کت شلوار زنانه

همان‌طور که می‌دانید هر کفشی را نمی‌توان با تیپ‌های رسمی ست کرد. این امر برای کت شلوارهای زنانه نیز صادق است؛ و این یعنی باید برای هماهنگی کفش با تیپ رسمی و اداری خود دقت زیادی به خرج دهید. به‌عنوان مثال پوشیدن کفش‌های اسپرت و ورزشی به‌هیچ‌عنوان با کت شلوار اداری زنانه هماهنگی ندارد. پیش از انتخاب کفش برای محیط کار خود حتما به این فاکتورهای مهم توجه داشته باشید:

  • سبک و جنس کت و شلوار شما چیست؟
  • میزان رسمیبودن کت و شلوار شما چقدر است؟
  • آیا رنگ کفش با رنگ کت و شلوار تناسب دارد؟
  • علاوه‌ بر مناسب بودن، این کفش با سلیقه شخصی شما سازگار است و در آن احساس راحتی می‌کنید؟

پاسخ به این سوالات شما را به انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کفش که با استایل رسمی و اداری شما سازگار است، می‌رساند.

دوخت کت و شلوار اداری زنانه

نکات مهم در خرید کت و شلوار اداری زنانه

علاوه‌بر رنگ و جنس پارچه، موارد دیگری نیز وجود دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. توجه به این نکات به شما در داشتن استایلی خیره‌کننده، مناسب و درعین‌حال راحت و مناسب محیط اداری کمک می‌کند. بنابراین پیش از خرید لباس اداری خود، این نکات را بررسی کنید و به خاطر بسپارید:

ست اداری شما باید راحت باشد

به همان اندازه که به جنس، رنگ و هماهنگی کت شلوار اداری توجه دارید، باید راحتی خود را نیز در نظر بگیرید. شما قرار است این لباس را از صبح بپوشید، به محل کار خود بروید، ساعت‌ها پشت میز به پیگیری امور کاری بپردازید و درنهایت پس از طی مسافتی به خانه برگردید. اگر تمام این مدت در لباسی باشید که شما را اذیت می‌کند و با آن چالش دارید، مطمئنا در روند کار روزانه و آشفتگی ذهن شما تاثیر می‌گذارد.

همچنین لباسی که در آن احساس راحتی نداشته باشید، در نظر دیگران نیز ناخوشایند خواهد بود و استایل شما را زیر سوال می‌برد. به‌عنوان مثال اگر شلوار شما خیلی تنگ باشد، موقع نشست و برخاست باعث کشیدگی غیرمعمول می‌شود.

برش و دوخت کت شلوار اداری زنانه در زیبایی آن تاثیر دارد

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که توجه و تاکید زیادی به آن شده، برش و نحوه دوخت لباس اداری بانوان است. همان‌طور که می‌دانید حتی اگر بهترین پارچه و زیباترین رنگ را انتخاب کنید، درنهایت این دوخت لباس است که جذابیت آن را تعیین می‌کند. اهمیت نحوه برش و دوخت کت‌شلوار تا جایی است که برخی از لباس‌های اداری شما را چاق‌تر و برخی لاغرتر از حد معمول نشان می‌دهد.

هنگام خرید کت شلوار رسمی زنانه حتما به دوخت آن و ظرافتی که در آن به کار رفته است دقت کنید، چراکه نحوه برش و دوخت در میزان تاثیرگذاری استایل شما نقش مهمی ایفا می‌کند. اکثر کارشناسان و متخصصان مد بر این اعتقاد هستند که کت و شلوار به‌دلیل کلاسیک‌بودن باید طرح و برش ساده‌ای داشته باشد و بهتر است از طرح‌های شلوغ برای ایجاد تنوع در این نوع استایل دوری شود.

ست اداری باید با فرم بدن شما هماهنگ باشد

در کنار موارد ذکرشده، هماهنگی و تناسب کت شلوار با فرم بدن شما نیز اهمیت زیادی دارد. بانوان اندام‌های مختلفی دارند و به‌همین‌دلیل نمی‌توان یک نوع برش و دوخت را برای تمام آن‌ها درنظر گرفت. هنگام انتخاب لباس اداری، این موارد را با توجه به فرم بدن و استایل خود در نظر بگیرید:

برای اندام مستطیلی

این بانوان دارای اندامی هستند که باسن، سینه‌ها و پهلوها در یک راستا و بدون هیچ تورفتگی قرار دارد. برای بانوانی با این اندام، کت شلوارهایی با کمر کرستی گزینه ایده‌آلی است، زیرا آن‌ها را خوش‌فرم‌تر نشان می‌دهد. برای انتخاب ست اداری مناسب با اندام مستطیلی این موارد نیز موثر است:

  • استفاده از پارچه‌های گیپور
  • استفاده از پارچه‌های طرح‌دار
  • استفاده از پارچه‌های رنگی

برای اندام گلابی‌شکل

اندام این بانوان به‌گونه‌ای است که باسن آن‌ها نسبت به بالاتنه بزرگ‌تر و پرتر است. کت‌هایی با لبه بزرگ برای این افراد مناسب‌تر است. همچنین این افراد نباید کت‌هایی که قد آن تا روی باسن است بپوشند، زیرا پایین‌تنه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

برای اندام مثلثی

پیداکردن کت شلوار اداری زنانه برای خانم‌هایی که سرشانه پهنی دارند، کمی سخت است، چراکه استایل مردانه‌ای به آن‌ها می‌دهد. اگر اندام مثلت برعکس دارید، توصیه می‌شود که برای کت خود از اپل استفاده کنید.

برای اندام سیبی‌شکل

خانم‌هایی که دارای شکم بزرگ‌تری نسبت به باسن و سینه هستند، باید پارچه‌های نرم، لخت و ظریف را برای کت شلوار اداری خود انتخاب کنند. برای ایجاد استایلی زیبا و خیره‌کننده بهتر است کت شما تا روی باسن باشد.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید لباسی زیبا و فاخر برای محل کار خود انتخاب کنید که استایل خیره‌کننده‌ای به شما ببخشد، پیشنهاد ما به شما کت و شلوار اداری زنانه است. اگر بادقت برای انتخاب این نوع پوشش اقدام کنید، علاوه‌بر جذابیت، شخصیت کاریزماتیک و تاثیرگذار، راحتی را نیز احساس خواهید کرد. ازآنجاکه استقبال بانوان در پوشیدن کت‌شلوارهای رسمی در محل کار افزایش یافته و همچنین گزینه‌های متنوعی از این ست اداری در بازار موجود است آشنایی با نکات مهم در انتخاب و خرید کت شلوار اداری زنانه به شما در داشتن پوششی مناسب در محیط اداری کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *